L'alfombra vermella del nou i espectacular teatre de l'hotel Mirage de Las Vegas
va entrar en ebullició divendres amb una renovada beatlemania. Com fa diverses
dècades, sir Paul McCartney avançava a empentes i rodolons, impulsat i
frenat a la vegada pels crits apassionats dels seus admiradors i la demanda d'atenció
de periodistes. Ringo Starr accelerava sobre el vellut, com de costum més
esquiu, i els flaixos es disparaven al pas de les dones que van omplir la vida
de John Lennon i George Harrison. Alçava
oficialment el teló Love, l'últim espectacle del Cirque
du Soleil i el primer muntatge teatral per al qual la discogràfica
Apple ha autoritzat totalment l'ús del catàleg dels Beatles.
I l'estrena no hauria pogut ser millor: encoratjats per l'entusiasme, les bones
crítiques inicials i el suport incondicional dels supervivents i familiars dels
Fabulosos Quatre, els productors parlen ja de mantenir una dècada aquest espectacle
d'amor beatle a la ciutat del pecat. EL
RECORD La primera sessió oficial de Love --un projecte que va
néixer de l'amistat de George Harrison amb el fundador del Cirque
du Soleil, Guy Laliberté--
va estar marcat per la presència dels seus autèntics protagonistes: els Beatles.
El mateix McCartney va aparèixer a l'escenari circular després de ser testimoni
del muntatge d'hora i mitja per dedicar l'espectacle "a John i George".
I el productor dels de Liverpool, George
Martin --que amb el seu fill Giles
ha creat una banda sonora que recull fins a 130 creacions dels Beatles--,
fins i tot va imaginar què hauria dit Lennon de l'homenatge. "Si John
ho hagués vist probablement hauria dit: 'd'acord, però podria ser millor'".
| |
Yoko
Ono,
que va assistir a Las Vegas amb el seu fill Julian
i també hi va anar amb la primera esposa de Lennon, Cynthia,
va destacar la importància del llegat del seu marit. "Vivim un moment en el món
en què considero que necessitem sentir més que mai el que John i els Beatles
havien de dir. El seu missatge d'amor no morirà mai", va dir. És
el missatge, però abans que res la música i la personalitat dels Beatles,
el que ha inspirat Laliberté
i Dominic Champagne,
director de Love. "Em vaig intentar inspirar en les lletres però
també en les seves carreres. No volíem ser massa didàctics. No volem donar una
lliçó sobre la història dels Beatles", explicava divendres Champagne,
que ha creat un muntatge més dedicat a la glòria de la música que no pas a la
de la mateixa troupe. Les
crítiques, de moment, han entès el seu enfocament. The
Hollywood Reporter assegura que el Cirque
du Soleil "reimagina música coneguda de maneres intrigants i intel.ligents"
i defineix Love com "una entretinguda allau sensorial amb una banda
sonora fabulosa". Variety,
per la seva part, ha escrit que l'espectacle Love resumeix l'essència
del grup, sobretot per als beatlemaníacs: "Els sentits es carreguen, l'esperit
s'eleva i hi ha urgència per fer córrer la veu".
|