Els motors
de dos o de quatre temps de combustió interna tenen un o més cilindres
amb un pistó o pistons interiors que comprimeixen la barreja d'aire
i combustible fins al grau necessari perquè la xispa que fa la
bugia provoqui una explosió que faci baixar el pistó en un rebot
que es transmet al cigonyal, i d'aquest a un eix que dona la força
necessaria per moure unes rodes de cotxe o el que sigui.
Tots aquests
mecanismes necessiten greix constant per no garrotar-se o gripar-se,
com en dèiem abans.
Aquest paper
vol ser un elogi obert de la mentida i de l' hipocresia, que son
el greix indispensable per a què el motor de la nostra societat
funcioni sense més perills dels que ja té, que son prou.
El que en
diem educació és, sobre tot, un sistema d'amagar les coses que
penses del que estàs veient, perquè potser son veritat, però si
les diguessis segons la teva opinió no serien ben rebudes. Així,
s'han de dir moltes mentides cada dia i tots les diem, gràcies
a Déu.
I la hipocresia
sosté constantment les convencions socials que ens hem donat i
que potser trencar-les ens portaria per camins desconeguts que
no volem emprendre.
La base primera
de la nostra societat és la família. Un home i una dona que es
comprometen en un projecte reproductor i accepten les obligacions
de mantenir i preparar als fills fins que es valguin per ells
mateixos. Tot això és natural, és el mateix que fa qualsevol espècie
animal que pobla el món amb nosaltres.
|
|
El compromís
pres per aquella parella de fer una unió per tota la vida, però,
no és natural, encara que en el moment de prendre-la no en siguin
conscients .Ells s'han compromès i s'han jurat fidelitat, promesa
que per influència de la Santa Mare Església, es refereix preferentment
al sexe, i això no ho és, de natural, i obliga a començar l'ús
de la hipocresia.
El natural
és que els homes i les dones s'agradin sempre, encara que ja s'hagin
casat amb un o una altre, i és natural que, si s'agraden, es desitgin.
Aquest desig és reprimible quan l'amor per la parella legal és
fort, però quan va decaient per la costum i ja comencen els casats
a acaronar-se una mica per l'obligació de demostrar-se que tot
segueix igual, el sexe ja ha perdut l'emoció i l'alegria de descoberta
que li son propis. La parella podrà estimar-se tota la resta de
la seva vida, però la seva sexualitat és independent i seguirà
manifestant-se d'amagat.
Perquè la
seva situació dins el matrimoni ja no és cap remei de la concupiscència
i aquest moment de la vida íntima de cadascun dels components
de la parella és turmentós, perquè la gana no es treu amb arguments
ni el desig amb parenostres i comença, potser no sempre, però
naturalment, una història de petits i més o menys gloriosos moments
que s'han d'amagar.
Es poden establir
relacions secretes més o menys ocasionals, però sembla que en
aquest panorama la prostitució hi juga un paper important, fet
que es dedueix del gran nombre de negocis que hi ha d'aquesta
mena i que sembla que només usa, en general, la gent que ja té
una edat, perquè la joventut d'avui es desfoga en discotèques
on troba noies que no son de lloguer i que també son xafarderes
de sexe.
|
|
Les
prostitutes, per cert, tenen tota la mala fama que es pugui tenir,
perquè venen sexe per diners i no ens parem a considerar que tots
els casaments de conveniència que s'han fet a les societats benpensants
han sigut també i sempre un intercanvi de sexe per interessos,
una putada gens més digna que l'altre.
Jo, que en
les peripècies de la meva vida n'he conegut moltes, de prostitutes,
puc dir que, com a tot arreu, hi ha gent bona i gent dolenta.
Ja vaig explicar en un altre paper la reacció de moltes d'elles
quan els aiguats del Vallès, el 1962, que el primer impuls que
les va sobtar va ser dedicar el seu primer benefici del dia als
damnificats. I ara tinc un record tendre: Als anys 70 vivia al
carrer de Cardenal Casañas un home molt vell, fregant els 90 anys,
que patia priapisme i necessitava atenció molt sovint, i no tenia
diners, i jo vaig saber com quatre prostitutes es tornaven per
fer-li companyia una estoneta cada dia, per deixar-lo tranquil.
També s'ha
de pensar amb respecte en la pobra gent que no estima ningú i
que potser es moririen sense haver tocat pit ni cuixa, i una dona
de lloguer els fa un servei que val més que res.
Vol dir tot
plegat que la vida és molt complexa i si ha de canviar ho farà
a poc a poc i ens caldrà molta paciència, moltes més mentides
i molta hipocresia.
I mentre
tant, Déu nostre Senyor se'n farà càrrec, de tot, perquè sap de
quina fusta ens ha fet, a tots nosaltres.
Sant Andreu de Palomar
març 2002
Pere Casadesús
i Grifol
percasgrif@hotmail.com
www.perecasadesus.net
|