COMUNICAT SINDICAT DE PERIODISTES DE CATALUNYA

Barcelona, 24-10-2007

La Guàrdia Urbana de Barcelona colpeja periodistes que cobrien un desallotjament

Secretaria De Comunicació
Barcelona

El Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC) denuncia lactuació del agents de la Unitat de Policia Administrativa i de Seguretat (UPAS) de la Guàrdia Urbana de Barcelona en ocasió del desallotjament –el 19 d‚octubre passat– d'uns edificis –les cases barates– al barri del Bon Pastor, en el decurs dels quals van colpejar diversos informadors que cobrien els esdeveniments.

Com a conseqüència d'aquestes agressions de l'UPAS, alguns periodistes van patir lesions de diversa consideració. Un dels més afectats va ser el fotoperiodista Albert García, que, tal com indiquen els informes mèdics, presenta contusions en diverses parts del cos. El seu equip fotogràfic també va patir danys lleus. Garcia treballa per al setmanari Directa i col·labora amb altres mitjans de comunicació.

Altres informadors afectats per l'actuació dels agents de la Guàrdia Urbana barcelonina són els que cobrien els fets per a Tele 5 i Canal 25.

Garcia, abans de ser agredit, va ser conminat a entregar les imatges obtingudes de la intervenció policial en el desallotjament, cosa a la qual es va negar.

El Sindicat deplora aquesta actuació de l‚UPAS –que no és el primer cop que es produeix– i demana que l'Ajuntament de Barcelona eduqui els seus agents en la necessitat de ser escrupulosament respectuosos amb el dret a la informació de la ciutadania, un dels drets fonamentals en una societat plenament democràtica i que va ser greument vulnerat divendres passat al Bon Pastor. Els periodistes que cobrien l'esdeveniment hi eren en funció de la seva tasca professional.

L'SPC s'ha posat en contacte amb els responsables del cos per demanar explicacions per aquests fets, que han garantit que ja estaven investigant els fets per depurar-ne les responsabilitats que se'n derivin.

El Sindicat no valora el conflicte veïnal perquè no és de la seva competència però reclama que l'Ajuntament de Barcelona –i totes les administracions de les quals depenguin cossos policials– arbitrin els mecanismes necessaris perquè els informadors puguin treballar sense traves d‚aquesta mena. Al mateix temps, l'SPC es solidaritza amb Albert Garcia i la resta de companys afectats i es posa a la seva disposició per a totes les accions que vulguin impulsar per denunciar els fets.

Comunicats i Convocatòries
24/10/07