als terrenys públics:
parc, equipaments i pisos públics

Comunicat 14 de novembre 2005
La última paraula la té el poble de Sant Andreu de Palomar

L'ajuntament de Barcelona va renunciar, l'octubre del 2003, a l'acord previ d'adquisició de la meitat dels terrenys de les casernes de Sant Andreu per uns 2.000 milions de pessetes, per a passar a signar un Protocol de Col·laboració amb el Consorci de la Zona Franca, entitat pública de la qual n'és president l'alcalde, per a adquirir per 14.000 milions tots els terrenys. Incomprensible, oi?

L'associació de veïns de Sant Andreu de Palomar, a l'assabentar-se'n a través dels seus 'contactes', sense comentar-ho amb ningú, va correr a convocar a l'Assemblea de Joves de Sant Andreu (AJStA), a la Joventut Obrera Cristiana (JOC), a Acció Catòlica Obrera (ACO) i al Moviment Cristià de Joves (MCJ), i a finals de febrer va presentar als veïns el treball que aquestes organitzacions havien fet reclamant bàsicament pisos de lloguers assequibles.

L'ajuntament, amb precisa casualitat, va fer públic al cap de pocs dies l'estrany acord amb el CZF.

L'associació i les organitzacions de joves van cridar a entitats i veïns del nostre poble i de l'assemblea va sorgir el Grup Sant Andreu Per Les Casernes, que va convocar per a primers de març a una xocolatada, una manifestació pels carrers de Sant Andreu i una botifarrada als terrenys afectats, que va tenir una resposta esplèndida per part d'andreuenques i andreuencs, sota el lema ' NO ens robareu les casernes '.

El Grup des de llavors ha seguit, i segueix a hores d'ara, realitzant fulletons, pancartes, una auca, samarretes de la campanya, cartells i accions - festes, concentracions davant l'ajuntament, murals, un Dejuni a les casernes, una trobada d'Entitats a la plaça de Can Fabra, participació al Pregó i al Cercavila de la Festa Major, l'Harmònix per carnestoltes...- informant i recollint signatures amb la taula pels carrers i places del nostre poble.

L'associació de veïns, però, va decidir que les decisions assembleàries no anaven bé amb el seu afany de lideratge i protagonisme i, aprofitant un fet aïllat (una baralla entre jovent) va voler forçar l'expulsió del Grup de l'AJStA, que li havia sigut tan útil a l'inici, i, al no ser acceptada, va sortir-se'n del Grup i va prohibir-li la utilització dels locals veïnals, expulsant també el material de la campanya. Una associació de veïns trencant un moviment veïnal. Curiós.

Ara que l'ajuntament de Barcelona s’ha vist obligat a fer l’esquifida oferta de 'només' construir el 50% de pisos privats, ara precisament, perden gas, deixen la lluita i neguen la legitimitat de les més de trenta entitats i veïns andreuencs que conformem el Grup Sant Andreu Per Les Casernes, a continuar lluitant per a que TOT EL QUE ES FACI ALS TERRENYS PÚBLICS SIGUI PÚBLIC. Esperem que, algun dia, rectifiquin i tornin a estar al costat dels interessos dels andreuencs i les andreuenques.

El Grup Sant Andreu per les Casernes seguirà lluitant i plantant cara al potiner centralisme especulador de l'ajuntament de Barcelona per tal de que ningú, ningú, obtingui beneficis privats amb les necessitats de la Gent de Sant Andreu de Palomar, el nostre Poble.

El Grup Sant Andreu per les Casernes portem més d'un any i mig lluitant pel 100% públic i ho continuarem fent.

SI TOTS VOLEM PODREM

Sant Andreu per les Casernes:
ACO - Acció Catòlica Obrera Acció Cristians Abolició Tortura Acció Psoriasi AE Jaume I AE Pare Bertran
AEG Flor de Neu AEG Gregal Ànimes de Foc AJStA - Assemblea de Joves de St. Andreu Assemblea Okupes
AVV St. Andreu-Nord Tramuntana Aula Extensió Universitària Casal Bascònia Casal Catòlic StA CC Els Catalanistes
Comissió de Festes de StAP Diables de StA
El Brot Endavant E. St. Joan de Mata Factoria Paparote Teatre
FAVB
Federació d'AAVV de Barcelona Foment Sardanista Andreuenc Grup Pintors Sant Andreu JOC-Joventut Obrera Cristiana
La Lira L'Ateneu MCJ - Moviment Cristià de Joves
Parròquia Sant Andreu de Palomar Parròquia Sant Pacià
Plataforma StA Aturem la Guerra/La Xarxa santandreu.net Satànica Taula de Joves
WEB STAP

manifest
dades estadístiques

Fòrum STAP
webstap@sant-andreu.com

STAP.21 Sant Andreu de Palomar segle XXI STAP.21
per a dinamitzar Sant Andreu de Palomar i denunciar els greuges, les potinades i les agressions que pateix
el Terme Municipal de STAP
un ànc per comptes del colom a l'escut de STAP !!un ànc per comptes del colom a l'escut de STAP !!
TGV : ens hi juguem el nostre futur
les casernes
Ritme Andreuenc