'FOSCOR'
..Des
de feia un temps, per les nits, mentre dormia, el record d'un succés
era reviscut per la Irene en forma de somni...
- "¿A
dónde crees que vas?"
-cridà ell agafant el braç d'ella.
- "Lejos
de tí. Lejos de tus mentiras, de tus engaños! Me das asco, Héctor!"
- "Espera!
Dame otra oportunidad, Victoria, por favor..."
- "¿Ahora
me suplicas? Ya tuviste tu oportunidad y la desaprovechaste."
Ella el mira amb llàgrimes als ulls. Intenta dir alguna cosa però
no li surt:
- "¡Corten!
Repetimos secuencia! Volvamos a las posiciones originales!"
Les càmeres es mouen de lloc, els tècnics, una maquilladora retoca
la cara de la Irene i una altra la de l'Abel Selvas,
que aprofita l'aturada per acostar-se a ella:
- Estàs bé, Irene?
- Sí, i tant. Només m'he oblidat de l'última frase, res més.
La Irene i l'Abel es troben al començament d'unes
grans escales que forma part del decorat de la casa on ell viu amb
la seva poderosa família. Baix, el director crida l'atenció de la
Irene:
- "¿Todo
bien, Irene?"
-"
Sí, olvidé la última frase, pero creo que ya la he recordado."
- "Muy
bien entonces. ¡Atención todos! Silencio, por favor. Irene,
recuerda que cuando bajes las escaleras no debes mirar a cámara
e intenta no mirar a los escalones, ¿de acuerdo? Tú herida pero
digna, te vas y lo dejas, ¿vale?"
- "Si,
si! Entendido!"
-diu mentre les maquilladores marxen.
- "Venga,
pues! Retomamos desde la frase de Abel, dame otra oportunidad Victoria.
¡Cámaras! ¡Silencio! Grabando!"
- "Espera!
Dame otra oportunidad, Victoria, por favor..."
-"
¿Ahora me suplicas? Ya tuviste tu oportunidad y la desaprovechaste.
Y ahora, has perdido lo único que realmente ha merecido la pena
en tu vida. Adiós, Héctor."
Es creuen les mirades i ella fa mitja volta de manera enèrgica i
quan posa el peu al primer esglaó de les escales, se li trenca el
taló de les sabates que portava. El peu se li torç i perd l'equilibri
caient escales abaix, donant-se uns cops molts forts i quedant-se
estesa al terra de cara per avall.
Tots els presents van anar a socorre-la intentant reanimar-la perquè
per un instant havia perdut el coneixement...
- Irene, Irene... -cridava l'Abel que
estava al seu costat agafant-la.
- Irene..., Irene! -deia la Maise asseguda
al llit de la seva germana.
- "Me
duele..., me duele mucho..."
- Irene, desperta't!
- Què? -la Irene obre els ulls sobtadament i reconeixent a la
seva germana, s'aixeca i l'abraça plorosa.
- Ja està..., tranquil·la, no ha estat res... -diu la Maise
consolant-la.
El Fidel desparava taula després d'esmorzar amb la Sara:
- Estic baldada, aquest nen acabarà amb mi...
- És normal que plori per les nits. Necessita a la seva mare perquè
li doni de menjar.
- A vegades penso que els homes també hauríeu de tenir la possibilitat
d'alimentar al fill com ho fem nosaltres -diu seient al sofà.
- De moment les coses son així, estimada -diu somrient.
- Quan somrius d'aquesta manera, et llençaria la primera cosa
que tingués a la mà.
- No t'emprenyis amor meu... Quan torni, et faré un d'aquells massatges
que tant t'agraden -diu el Fidel fent-li un petó a la
Sara.
- Surts llavors?
- Sí, he quedat amb el Peris al seu bar. Volia parlar amb
mi, no te'n recordes?
- Ah, sí, és cert. És que pensava que aniríem plegats a comprar
bolquers i xampú pel nen.
- No crec que trigui. Si em vols esperar?
- No, no crec que em passi res si vaig sola...
- Bé, això ja està. He deixat el rentaplats posat. Si necessites
res, truca'm al mòbil, d'acord?
- No t'amoïnis, i dóna-li records al Peris de part meva.
- Molt bé. Fins després -diu fent-li un altre petó a la Sara
-. T'estimo.
- I jo a tu.
El Fidel se'n va i pocs segons després, sona el telèfon.
- Digui'm? -respon la Sara -. Com diu? No se l'entén
massa bé... Helena? Ets tu?
La Sara posa una expressió de preocupació i de sorpresa.
Ha reconegut la veu de la seva madrastra però no l'acaba d'entendre
bé.
La Irene i la Maise caminaven fent un passeig:
- Va ser un desafortunat accident, però per la caiguda vaig perdre
el fill.
- I ell com es va comportar després?
- Doncs em va atendre molt bé, em va cuidar els dies que vaig haver
de fer repòs, i no va voler parlar del tema fins que no em trobés
millor.
- Però quan vau parlar, què va passar?
- Va ser com si a ell li donés igual. Em va dir que l'important
era jo i que estigués bé. No vaig tenir la sensació que sentís dolor
per la pèrdua del nostre fill, encara que fos molt petit. I això
em va fer emprenyar. A la feina s'ho van arreglar perquè el meu
personatge desaparegués uns quants capítols i quan vaig poder reprendre
les gravacions ja havia decidit que deixava la sèrie per tornar
a casa.
- I van matar al teu personatge.
- Sí. Vaig parlar amb l'Abel per dir-li que tornava a
Barcelona i tot i que el que va passar, me n'adono que l'estimo
i que potser, és que ho hem sentit tot plegat de manera diferent.
- Pot ser, germaneta. De totes maneres ves amb compte.
- Des que em va dir que vindria aquesta setmana, que estic desitjant
veure'l. A vegades penso que soc una bleda...
- No, d'això res. Només és que estàs enamorada... -diu la Maise
fent-li un petó al cap a la Irene.
|
|
-
Ostres Peris, què maco s'està quedant el teu bar -diu
el Fidel entrant al local del Peris.
- Fidel!! -crida l'altre molt content.
El Peris surt de darrere del taulell al que li estava traient
brillo i li fa una forta abraçada al seu amic. El Fidel es
mira el bar que ja està pràcticament muntat.
- Així que aquest és el famós bar del Peris.
- Sí, senyor. El de tota la vida, el millor bar de Sant Andreu.
- És ben maco... I tu com estàs?
- Bé, n'ha fent. Convivint amb els records. Estic feliç per recuperar
aquest bar però no puc oblidar-me de la Cinta. Però l'Àngela
m'ajuda a tirar endavant.
- Has tingut sort amb ella i és molt positiu que vulguis conviure
amb aquests records. No seria bo tampoc que els esborressis per
tirar endavant.
- Ja ho sé, però en fi, així és la vida.
- I de què em volies parlar?
- Seu en una taula. Vols prendre res?
- Una cervesa, si us plau.
- Com li va al Bernat al Pati? -diu el Peris
mentre serveix la beguda.
- No ho sé, la veritat, ni m'importa. Ara només puc dedicar-me
a la Sara i al meu fill. L'hauries de veure com està creixent.
- Sí, els nens ja ho tenen això. La Carolina també va créixer
ràpid. Ja no ho recordava. Té, la cervesa -diu el Peris
seient.
- A veure si venim per aquí aviat i el veus. Aquest serà dels
que donin guerra!
- Doncs pot ser que el vegi sovint al teu fill.
- I com és això?
- Fidel, ja saps que jo haig de fer bondat i que no em puc
fer càrrec d'un negoci com aquest tot sol. L'Àngela m'ho
recorda constantment i la veritat que té tota la raó. Per això he
pensat en buscar un soci que entengui de negocis, d'aquest en concret.
Vull tenir al meu costat a una persona amb empenta, treballadora
i que sàpiga tractar la gent, que sigui bona persona... En definitiva,
vull que siguis tu.
- Ostres Peris... Quina sorpresa! Però..., i el David?
- Entre el David i jo encara ens separa un abisme... No ens
entendríem si treballéssim junts. I jo necessito a més una persona
de confiança. Fidel, vull que siguis tu qui estigui aquí
amb mi.
- Com diries tu..., mecagondena, Peris! -diu el Fidel
emocionat.
- Això és un sí?
- Això és un, he de parlar amb la Sara perquè ens hauríem
de traslladar a Sant Andreu a viure... Però per tots i cadascú dels
meus fills, Peris, vull que sàpigues que tinc una sensació de trobar-me
com a casa...
- Doncs parla-ho i ja em dius alguna cosa. I si és que sí, arreglarem
papers perquè això també sigui teu.
El Fidel i el Peris s'aixequen i es fan una entranyable
abraçada.
- Disculpeu, no voldria molestar...
- Hola, Montse! -diu el Peris separant-se del
Fidel -. Passa, passa...
- Volia saber Peris, si em podries deixar una ampolla de
vi... Estava fent pollastre i m'acabo d'adonar que no en tinc...
- I tant dona! Per cert, aquest és en Fidel Amorós. Ella
la Montse, una amiga de tota la vida.
- Encantat! -diu ell fent-li dos petons.
- Igualment... Em resultes familiar... No ens hem vist en cap
altre lloc?
- A primera vista diria que no... però qui sap? Igual en una vida
anterior hem conviscut junts.
Tots dos riuen i el Peris li dóna a la Montse l'ampolla
de vi.
- Moltes gràcies, Peris. Quant et dec?
- Res dona, res. Això és un regal.
- Doncs moltes gràcies. Un plaer, Fidel. Adéu...
- Adéu, i records al Narcís! -crida el Peris mentre
la Montse surt.
- Molt atractiva aquesta Montse...
- Fidel..., no comencis, no comencis! -diu el Peris
fent-se l'emprenyat.
Després, tots dos es miren i riuen.
La Sara toca el timbre del interfon:
- Sí?
- Helena, soc jo. La Sara.
L'Helena obre la porta i la Sara entra amb el cotxet
del nen. Puja a l'ascensor i arriba al pis on viu la seva madrastra.
La porta es oberta i la Sara entra:
- Helena...? Hi ets? Està tot molt fosc... On ets?
- Aquí, al saló...
- Pots encendre les llums? Porto al Ventura i no veig per
on vaig...
De sobte, s'encén la llum del saló i la Sara arriba amb el
cotxet. Ella està asseguda a una butaca, d'esquena a la Sara.
- Hola... Et trobes bé? Per què estàs a les fosques? Per què
et costa parlar amb normalitat? T'he portat al nen perquè el vegis...
- No. No donis ni un pas més, si us plau.
- Helena, què passa?
Mai
sabem per què ens passa a la vida certes coses. I normalment el
que fem és viure-las sense pensar-hi més. Plorem o riem en funció
del sentiment que ens pugui produir un fet determinat i després
continuem vivint com si res...
La
Irene pica a la porta de l'habitació 503. S'obri...
- Irene...
- No he trigat gens a venir des que he rebut la teva trucada, Abel...
Ell l'abraça i després li fa un llarg petó, ficant-la en l'habitació
i tancant la porta.
Però
hi ha fets que sabem per què es produeixen i que ens poden deixar
marcats... per la resta de la vida...
- Helena, què passa? -pregunta la Sara nerviosa.
L'Helena s'aixeca i es gira deixant veure a la Sara
el seu rostre desfigurat.
-CONTINUARÀ ...-
Channing
|